De retour à Kathmandou - Terug in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Patricia & Wilko - WaarBenJij.nu De retour à Kathmandou - Terug in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Patricia & Wilko - WaarBenJij.nu

De retour à Kathmandou - Terug in Kathmandu

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia & Wilko

14 Mei 2013 | Nepal, Kathmandu

Bonjour à tous,

En une courte semaine à Dharamsala, j'aurai vu une cascade, participé à plusieurs teachings, fait du shopping avec Tenzin, visité le Karmapa, beaucoup marché et papote avec des touristes et des Tibétains.
Me revoilà à Kathmandu après un long voyage en car Volvo, de 18 h à 7.30 h du mat et 1.30 de file. À Delhi dans l'enclave Tibetaine où m'attendais 2 lamas afin de m'aider avec mes bagages, prendre un petit déjeuner et repartir en taxi pendant une heure pour l'aeroport.
Tout était bien organisé.
Il faisait déjà très chaud à Delhi, ainsi je peux dire que les endroits où j'étais pendant ces 2 mois étaient frais, protégé de la chaleur par les sapins et végétation de montagnes.
Arrivé à Katmandou cette même chaleur plus poussière m'oblige à reprendre quelques habitudes oubliées. Je remets mon protège bouche, nez, mon chapeau.
Mon taxi m'attendait et là pas d'airco dans son taxi, je transpirais un max durant le chemin, je fis de gentilles remarques à Meen qui rigolait, vu mon accoutrement il y avait de quoi rire.
Arrivé à l'hôtel, je prends une douche, le soir nous sortons manger au chinois, et tournons autour du Stupa, il y avait énormément de monde, vu l'épuisante chaleur de la journée.
Je remarquais en me couchant que le matelas étais confortable comparé à ceux où j'avais dormi jusqu'à présent. Je passais une bonne nuit et partis faire des courses, il y a des pêches et pleins de fruits, je vais me régalé, cela me fera un peu oublier la chaleur.
Arrivée chez Nirs (restaurant) le garçon savait déjà quel était ma commande et me parlait en Nepalais. Il se rappelait exactement de tout, alors qu'il passe des milliers de touristes dans ce resto.
Aujourd'hui je reprends mes cours de Tibétain et de Népalais.
Tout ces beaux endroits vus en Inde, j'y retournerai peut-être, mais où je me sens vraiment à l'aise c'est ici, malgré tout.

À bientôt.

--------------------------------------------------------------------------------------

Hallo,

Laatste week in Dharamsala was snel voorbij, en veel gebeurd.
Een waterval gezien, dorpjes eromheen, wat teachings bijgewoond, geshopt met Tenzin, de Karmapa ontmoet, veel gelopen, gepraat met toeristen en Tibetanen. Alles was fijn, de mensen op reis zijn leuk en praten makkelijker, veel jongeren ook.
De 2 laatste dagen viel veel regen en de bergtoppen waren gelijk bedekt met sneeuw en de temperatuur was ook flink gedaald.
Na een reis van 13.30 uur naar Delhi (majnu Katila ), werd ik geholpen door vrienden van Lama Thuptsul, ontbijten, eventjes rusten en dan met taxi naar vliegveld, 1 uur rijden, ingecheckt en wat gegeten voor instappen. Eenmaal binnen en in de lucht krijgen we wat drinken en eten, het eten net klaar, gingen we al landen.
Mijn privé chauffeur was er al, en had al 2 keer gebeld, ongeduldig.
De warmte was opeens weer hoog, de stof op straat goed aanwezig dat ik mijn mond lapje weer om deed en mijn pet ook, Meen lachte me uit, hij was in het zwart gekleed tenzij de temperatuur boven de 34 was .
Ik werd warm ontvangen in het Guest House waar ik voorheen bleef. 's Avonds naar de chinees met Meen en Sazanna, dat was lang geleden. In de plaatsen waar ik was in India waren de meeste restaurants Tibetaanse of Indiase, dus of veel pasta (wat mijn darmen weigeren ) of sterk gekruid of pikant, gelukkig heb ik meer dan 2 maanden zelf kunnen koken. Maar hier is overal van alles te vinden. Ze verwennen de toeristen enorm.
Ik merkte ook dat vannacht de matras zacht was in vergelijking met India, sliep als een baby.
Vandaag begon ik weer de taal lessen en ik liep achter, nou ja, ga inhalen gewoon.
Van al dat reizen, voel ik me hier best thuis in Kathmandu ondanks de vervuiling de stof etc. India was prachtig, het geluk om zulke plekken te mogen mee maken, de temperaturen waren aangenaam, alles was me goedgezind. Alles is in mijn geheugen en op de usb stick.
Misschien zal ik het nog een keer zien.

Tot volgende keer Patricia

  • 14 Mei 2013 - 21:38

    Nynoshca:

    Hoi Pat,

    Vandaag dacht ik nog aan je, zou je al in Kathmandu zijn aangekomen? Ja dus! Fijn dat je terugreis goed is gegaan. Tot snel en veel liefs,

    Nynoshca.

  • 14 Mei 2013 - 22:47

    Arielle:

    Coucou Patricia,
    Je retrouve tes photos et le récit de tes aventures avec toujours autant de plaisir. Quelle grande voyageuse! Tu es vraiment radieuse sur les photos. Vivement qu'on se retrouve pour que tu me racontes tout ça de vive voix... mais il nous faudra combien de jours?
    Gros bisous.
    Arielle

  • 15 Mei 2013 - 10:27

    Christine:

    salut Pat.....apres la visite de mes amies et une petite semaine passer en France ,je regarde mes mail ...bon je vois que tu es retournee case depart....kathmandu c est ton coin a toi .....profite en bien ca passe vite ...un gros bisou
    christine

  • 19 Mei 2013 - 19:40

    Edith:

    Hai Patricia, Jou kunnen we nog even niet thuis verwelkomen, jij hebt nog een paar mooie maanden tegoed in Kathmandu. Fijn dat je je goed kunt vermaken. Heel veel groetjes van hier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia & Wilko

Onze TAT-relatie (Travelling-Apart-Together)

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 18990

Voorgaande reizen:

28 September 2012 - 16 Augustus 2013

Nepal

30 April 2013 - 23 Mei 2013

Malaysia

23 Februari 2013 - 13 Mei 2013

India

31 Januari 2013 - 30 April 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: