La mousson arrive - De moesson komt er aan - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Patricia & Wilko - WaarBenJij.nu La mousson arrive - De moesson komt er aan - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Patricia & Wilko - WaarBenJij.nu

La mousson arrive - De moesson komt er aan

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia & Wilko

26 Mei 2013 | Nepal, Kathmandu

Bonjour,

Tout d'abord Merci pour les gentilles réactions.

Eh oui, ici aussi il n'y a pas que du soleil.
Dans le dernier commentaire j'en parlais un peu, cette fois, Meen ayant l'appareil photo, afin d'avoir des clichés des transformations de son véhicule, et étant sur le retour du garage dans le taxi de son grand frère, nous a pourvu de sympathiques photos. Ici quand ça tombe, c'est le déluge.
Maintenant je comprend pourquoi il me conseillait d'acheter des bottes en plastique.
Après mes cours de Tibétain, je raccompagnais le prof qui n'avait pas de parapluie, avec le mien, je cherchais à éviter les flaques avec mes sandales mais l'eau montait tellement vite qu'on avait plus trop le choix, à mon grand étonnement l'eau parterre était chaude, pas si désagréable, sauf qu'elle était brune de terre. On s'abrita dans un café pour boire un thé et se sécher un peu. En rentrant je lavais mes affaires et j'attendais le soleil pour l'accrocher dehors.
Il faut que je vous explique que Kathmandu est construite sur un ancien lit de rivière, c'est pour cela que l'eau monte si vite, à cause de la nature du sol.

Hier c'était la pleine lune et je me serais cru dans le métro à l'heure de pointe, sauf que on était dehors tout autour du Stupa, il était 6 heures moins le quart du matin et des milliers de gens tournaient déjà. De la musique, des Pujas en cour, des centaines de mendiants attendaient sur le tour aussi, ce jour est bon pour donner aux pauvres.
Le soir j'y avais rendez-vous pour tourner ensemble et participer à une petite Puja (cérémonie). Le Stupa était joliment illuminé.

A bientôt Patricia

--------------------------------------------------------------------------------------

Hello,

Eerst bedankt voor de lieve reacties.


Er is niet altijd zon hier, het regent nu ook regelmatig.
Er zijn wat foto’s genomen door Meen die de camera geleend heeft, om de transformatie-stadia van zijn lieve auto, vast te zetten. Zo krijgen jullie een kleine indruk, want het wordt hier bijna een zwembad wanneer de echte regentijd begint. Meen heeft me aangeraden om kaplaarzen te kopen, maar ik vond het maar niets.
Van de week na Tibetaanse les, regende het ook zo hard, de leraar had geen paraplu, dus ik bracht hem naar een droge plek met mijn paraplu. Onderweg was de staat al bedekt met een paar centimeters water, met sandalen aan, moesten we er wel in lopen, geen keus, maar het was warm, lekker, alleen een beetje modderig en glad. Aangekomen bij een cafeetje stopten we om wat thee te drinken en ons wat af te drogen.
Kathmandu ligt in een oude rivierbedding, daarom loopt het water snel omhoog.

Gisteren was het volle maan tijdens de Saka Dawa dagen, duizenden mensen komen om prostraties te doen, Pujas donaties, om de Stupa heen lopen (108 keer ), standjes die water distribueren en bedelaars in grote hoeveelheid. Lopen dáár is moeilijk, zo vol met mensen is het. En dat de hele dag en nacht. ‘s Avonds had ik afgesproken voor een kleine Puja. De Stupa was verlicht.

Tot ziens, Patricia

  • 26 Mei 2013 - 11:54

    Miriam:

    Jeetje... ik stop gelijk met klagen over de regen hier in Nederland!

  • 26 Mei 2013 - 15:53

    Arielle:

    OK, on arrête de se plaindre de la pluie qui n'arrête pas de tomber depuis des jours ici. A côté de ce qu'on voit sur tes photos, c'est de la rigolade! Mais quand même, on rêve juste d'un peu de ciel bleu. Si tu en as vers chez toi, pense à nous en envoyer un peu.
    Bisou.
    Arielle

  • 27 Mei 2013 - 10:49

    Paula:

    Woh, wat een water, en wij hier maar klagen!! Prachtige foto's, iedere keer leuk jullie avonturen te lezen!
    Vandaag schijnt hier lekker het zonnetje, zo rond de 18 graden, dus super.
    Die kaplaarzen, dat is misschien toch wel een goed idee
    lieve groet, Paula

  • 27 Mei 2013 - 14:34

    Nynoshca:

    Het lijkt erop dat ondanks de regen, het leven gaat gewoon door. ik ben benieuwd hoe de auto is geworden. XXX Nynoshca.

  • 29 Mei 2013 - 10:58

    Christine:

    salut ma Pat ....tres belles photos ,,,merci de nous montrer ce qu es le mauvais temps.....je crois que chaque pays a sa mousson,hihihihihi!!!!gros bosous

  • 31 Mei 2013 - 21:19

    Lydia:

    pensees a ma soeur images insolites et pittoresques ...a qd le tour du monde J EMBARQUE
    BISES

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia & Wilko

Onze TAT-relatie (Travelling-Apart-Together)

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 18985

Voorgaande reizen:

28 September 2012 - 16 Augustus 2013

Nepal

30 April 2013 - 23 Mei 2013

Malaysia

23 Februari 2013 - 13 Mei 2013

India

31 Januari 2013 - 30 April 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: