Taman Negara - Kuala Tahan - Reisverslag uit Jerantut, Maleisië van Patricia & Wilko - WaarBenJij.nu Taman Negara - Kuala Tahan - Reisverslag uit Jerantut, Maleisië van Patricia & Wilko - WaarBenJij.nu

Taman Negara - Kuala Tahan

Door: Wilko

Blijf op de hoogte en volg Patricia & Wilko

10 Mei 2013 | Maleisië, Jerantut

Lieve mensen,

De reis naar Taman Negara was al een avontuur op zich. Het tweede gedeelte was namelijk met een motorboot 69 km over de rivier om bij het dorpje Kuala Tahan te komen. Dit is één van de vier ingangen van het Nationale Park Taman Negara. Voordat ik op de boot stapte, had ik alvast een kamer geboekt voor twee nachten en tevens een nachtwandeling met gids. De gids deed zijn best om dieren voor ons te vinden, maar het grote wild blijft ver weg van de drukte, die door de toeristen wordt veroorzaakt en de groep was te groot naar mijn mening. We hebben wel veel spinnen en insecten gezien en er is heel veel geluid 's nachts, meer dan overdag.

's Ochtends me nog even omgedraaid toen de haan begon te kraaien, maar ik was op pad voordat de groepen met gids vertrokken. Eerst overgevaren naar de andere kant van de rivier en een half uur gelopen naar de Canopy Walkway. Dat zijn een aantal hangbruggen tussen platforms 40 meter hoog in de bomen. Ze verkopen dat als de langste hangbrug ter wereld (wat volgens mij al niet klopt) en vergeten er bij te zeggen dat de helft is afgesloten voor onderhoudswerkzaamheden. Daarna ben ik op eigen gelegenheid naar de top van Bukit Indah gelopen. Het grootste stuk liep min of meer parallel aan de rivier en op het einde een steile klim, waar touwen geplaatst waren als hulpmiddel. Maar nogmaals het wild blijft ver weg van de plaatsen waar veel mensen komen. Om echt de jungle te ervaren moet je een meerdaagse wandeltocht met gids boeken. De zeven kilometer die ik die dag gelopen had, viel me zo zwaar dat het niet zag zitten om 8 tot 10 km per dag door de jungle te lopen met bepakking. Zo kwam ik tot de conclusie dat het geen zin had nog een dag langer te blijven en heb ik een buskaartje naar het tropisch paradijs op de eilanden in het noord-oosten van Maleisië, de Perhentian eilanden.

Bij de kaartverkoop kwam ik erachter dat er geen geldautomaat in het dorp was en dat ik nog net genoeg geld had voor de bus. Dus ook al had ik langer willen blijven, was dat niet mogelijk geweest. Het lot had beslist dat ik naar het Eden van Maleisië moest gaan, daar waar "de echte wereld een boze droom lijkt". En tegen je lot kun je niet vechten, dus komt de volgende blog van een tropisch wit strand...

Liefs, Wilko
---------------------------------------------------------------------------------------
Salut tout le monde,

Voyager vers Taman Negara était déjà une aventure, car la deuxième parti, donc 69 km se faisait en bateau sur la rivière rapide dans la forêt tropicale. Le village de Kuala Tahan est une des quatre entrées du Parc Nationale de Taman Negara. Ma chambre était déjà réservée, ainsi qu'une excursion de nuit. Malgré l'effort du guide on ne voit pas des grands animaux. Les animaux sauvages ne s'approche pas des endroits où il y a beaucoup de touristes bruyantes. On voit quand même beaucoup d'araignées et d'insectes; et le bruit la nuit est beaucoup plus fort et divers que dans la journée.

Quand le coq se réveille, je me retourne encore une fois, mais je me lève assez tôt pour arriver sur les pistes avant toutes les groupes guidées. Après une demi heure de marche je fait une ballade dans les cimes des arbres, qu'on réclame ici comme le pont suspendu le plus longue dans le monde (qu'il est faut je crois), mais on oublie à dire que la moitie est fermée pour travaux. Ensuite j'ai continue plus ou moins en parallèle à la rivière pour allez à Bukit Indah. Vers la fin ça monte bien et on a placé des cordes pour faciliter le parcours. Mais comme dit auparavant le animaux sauvages ne se font pas voire ici. Pour la "sensation vraie" de la jungle, il faut partir en excursion guidé pendant plusieurs jours. Ce jour là j'ai marché sept kilomètres et c'était tellement dur dans ce climat, que je ne me sens pas de faire 8 à 10 kilomètres par jour avec une sac à dos chargée pour plusieurs jours. Résultat des comptes, ça ne servait à rien de rester une jour de plus et je me trouve dans une agence de voyage pour acheter un billet de bus pour partir dans le paradis tropique dans les îles Perhentian dans le nord-est de Malaisie.

Où j'achète mon billet, j'apprends qu'il n'y a pas de DAB au village et il me reste juste le montant du billet de bus. Donc même si j'avais voulu de rester plus longtemps ou faire une excursion, ça aura été impossible. Mon destin était de partir dans l’Éden de Malaisie, "là où le monde réel parait une mauvaise rêve". Et on ne peut pas allez contre son destin, donc le blog prochaine est depuis la plage blanche tropique.

Grosses bizz, Wilko

  • 12 Mei 2013 - 21:51

    Michel En Gerda:

    hoi die Wilco en patricia wat hebben julie een hele mooie tijd meegemaakt
    mooie verhalen en fotos
    geniet er zoveel mogelijk van groetjes van ons

  • 12 Mei 2013 - 21:51

    Michel En Gerda:

    hoi die Wilco en patricia wat hebben julie een hele mooie tijd meegemaakt
    mooie verhalen en fotos
    geniet er zoveel mogelijk van groetjes van ons

  • 12 Mei 2013 - 21:51

    Michel En Gerda:

    hoi die Wilco en patricia wat hebben julie een hele mooie tijd meegemaakt
    mooie verhalen en fotos
    geniet er zoveel mogelijk van groetjes van ons

  • 12 Mei 2013 - 22:18

    Nynoshca:

    Ik ben benieuwd naar je volgende verslag!
    Liefs,
    Nynoshca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Jerantut

Patricia & Wilko

Onze TAT-relatie (Travelling-Apart-Together)

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 19009

Voorgaande reizen:

28 September 2012 - 16 Augustus 2013

Nepal

30 April 2013 - 23 Mei 2013

Malaysia

23 Februari 2013 - 13 Mei 2013

India

31 Januari 2013 - 30 April 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: