Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Patricia & Wilko - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Patricia & Wilko - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: Wilko

Blijf op de hoogte en volg Patricia & Wilko

03 Mei 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo weer,

Terwijl jullie de kroningsdag vierden, zat ik in het vliegtuig en landde 's avonds om kwart over acht. Paspoort controle en visum krijgen, met de treinshuttle naar de andere terminal, bagage ophalen, douane, sneltrein naar de stad, taxi naar de chinese wijk van Kuala Lumpur, het Wheelers Guest House lopend zoeken en dat alles binnen twee uur!

Het is hier erg warm: overdag 33 graden (met de hoge luchtvochtigheid geeft dat een gevoelstemperatuur van 43 graden) en 's nachts komt de temperatuur niet onder de 25 graden.
Kuala Lumpur is een luidruchtige moderne stad. China Town, Little India en het City Centre zijn op loopafstand van elkaar, tenminste als je van wandelen houdt.

De eerste dag een beetje acclimatiseren en geshopt: wereldstekker, smartphone en simkaart. 's Avonds was ik zo moe dat ik niet eens meer naar het restaurant ben gegaan, maar vroeg ben gaan slapen (en dat gebeurt niet vaak !).

Het Bird Park is één van de top toeristische attracties en onderdeel van een groot park de zogenaamde Lake Gardens Kuala Lumpur, al heb ik er geen enkel meer gezien. Het vogelpark bestrijkt achtenhalve hectare met een net erover gespannen, waar de meeste van de 3000 vogels los rondlopen en -vliegen. Een paar apen hadden "ingebroken" door de netten om het fruit wat aan de vogels gevoerd wordt te stelen. Ik heb nog geprobeerd ze te fotograferen toen ze aan het zwemmen waren, maar zodra ze me zagen bewegen, waren ze in no time uit het water en hoog in de bomen.

Van het Bird Park naar de Twin Towers heb ik anderhalf uur gelopen. En van de Twin Towers of Petronas Towers naar mijn kamer in China Town nog langer omdat iemand met goed bedoelde hulp me de verkeerde kant opstuurde. Daardoor was ik niet voor de onweersbui binnen. Het was gelukkig niet zo ver meer en op veel stukken van het traject waren afdakjes, die je zowel tegen de regen als de zon beschermen. Paraplu's zie je net zo veel bij mooi weer als bij regen! Een auto die door een plas reed, heeft me wel behoorlijk nat gemaakt.

Liefs, Wilko

---------------------------------------------------------------------------------------


Rebonjour,

Pendant les hollandais célébraient le couronnement de notre roi, j'étais dans l'avion. J'ai atterri dans la soirée à huit heures et quart. Le contrôle des passeports et des visas, prendre la navette de train à l'autre borne, récupérer les bagages, les douanes, le train express de l’aéroport vers la ville, un taxi pour le quartier chinois de Kuala Lumpur, rechercher le Wheelers Guest House à pied et toute ça dans les deux heures!

Il fait très chaud: 33 degrés pendant la journée (avec la forte humidité ça donne une sensation de 43 degrés) et dans la nuit, la température ne tombe pas en-dessous 25 degrés.

Kuala Lumpur est une ville moderne bruyant. Chinatown, Little India et le centre-ville ne sont pas trop éloignés et on peut le faire à pied, puisque j'aime marcher.

Le premier jour c'était pour se habituer au chaleur et pour faire des courses: une prise universelle, un smartphone et une carte SIM. Dans la soirée, j'étais tellement fatigué que je ne suis même pas allé au restaurant mais je me suis couché tôt (et cela n'arrive pas souvent!).

Le Parc des Oiseaux est l'une des principales attractions touristiques et fait partie d'un grand parc appelé Lake Gardens Kuala Lumpur, même si je n'ai pas vu un seul lac. Le Parc des Oiseaux est fait sur huit hectares et demi avec un grand filet tendue dessus, où la plupart des 3.000 oiseaux errent et vole en liberté. Quelques singes était rentrée par "infraction" pour voler les fruits qu'on donne pour nourrir les oiseaux. J'ai essayé de les prendre en photo quand ils étaient à la nage, mais une fois qu'ils m'ont vu bouger, ils étaient hors de l'eau et haut dans les arbres en rien de temps.

Du Parc des Oiseaux aux Tours Jumelles, je marchais une heure et demi. Et des Tours Jumelles, aussi appelé Tours de Petronas à ma chambre dans le quartier chinois j'ai mis encore plus longtemps parce que quelqu'un avec de bonnes intentions m'a aidé à partir dans la mauvaise direction. Ainsi, je n'étais pas rentrée avant la tempête. Heureusement qu'il n'était plus loin et dans de nombreuses parties de la route étaient des abris qui vous protègent de la pluie ainsi que le soleil. Parapluies on voit tout autant par beau temps et quand il pleut! Une voiture qui roulait dans une flaque d'eau, m'a tremper plus que la pluie.

Grosses bisous, Wilko

  • 02 Mei 2013 - 21:44

    Arielle:

    Entre Patricia et toi, on passe d'un pays à l'autre en un clic! C'est parti pour de nouvelles aventures et la découverte d'un nouveau pays!

  • 02 Mei 2013 - 23:06

    Nynoshca:

    Wilko, wilko, wilko, een Echte wereldreiziger! Fijne dagen toegewenst in Malaysia! Hoe lang blijf je daar? Er is een leuke amerikaans/tibetaans lama daar. Tsem Tulku Rinpoche. Als je tijd heb kan je hem googlen, misschien ook opzoeken, grote retraite faciliteit, temple (Kechara house, Kechara Forest) etc. Ik volg veel van hem op youtube. Ik zou het zelf heel leuk vinden om heb persoonlijk daar te ontmoeten. Wie weet. Liefs, Nynoshca.

  • 05 Mei 2013 - 11:40

    Lydia:

    petit clin d oeil d une parisienne qui profite des images en revant bises

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Patricia & Wilko

Onze TAT-relatie (Travelling-Apart-Together)

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 19017

Voorgaande reizen:

28 September 2012 - 16 Augustus 2013

Nepal

30 April 2013 - 23 Mei 2013

Malaysia

23 Februari 2013 - 13 Mei 2013

India

31 Januari 2013 - 30 April 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: