Journée rapide à Mandi - Dagje Mandi - Reisverslag uit Mandi, India van Patricia & Wilko - WaarBenJij.nu Journée rapide à Mandi - Dagje Mandi - Reisverslag uit Mandi, India van Patricia & Wilko - WaarBenJij.nu

Journée rapide à Mandi - Dagje Mandi

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia & Wilko

27 Maart 2013 | India, Mandi

Journée rapide à Mandi,

Départ 8.30 avec le bus, le temps c'est bien amélioré depuis hier, car il a plut, tonnerre toute la journée avec de rares éclaircies, il faisait nuit car électra faisait comme le temps.
Il fait encore frais le matin mais on sent bien le soleil à travers les vitres, comme la dernière fois nous avons des places assises et tout le long du trajet les gens montent donc en arrivant il est plein.
On se dirige sur un immense terrain vague enboué qui sert de marché aux puces où on trouve tout et n'importe quoi, de peur de tomber car ça glisse, je laisse mon appareil dans mon sac, je me concentre sur mes pieds pour éviter les flaques et la boue, je porte de vieilles sandales usées sans aucun profil en dessous. Cela sera pour la prochaine fois.
Je me dirige vers la banque pour tirer de l'argent évidement.
Puis en passant je vois des ananas, je rentre, j'achète 2 ananas, 4 mangues et des abricots secs, jusqu'à maintenant je n'avais trouvé que des clémentines, de la papaye et des grenades, il y a bien des pommes mais elles sont pâteuses, donc ça va me changer un peu.
Puis vers un magasin pour les hommes, on dira, pour acheter un cadeau à Wilko, qu'il ne veut pas mais qui lui fera plaisir.
Juste que quelques photos vite faite et nous prenons un taxi pour le retour sinon il faut attendre jusqu'à 16 h.
Donc c'était vraiment un petit tour en ville.

A plus

Dagje Mandi

8.30 de bus vertrekt, wij hebben nog een zitplaats, het mooie en warme weer is terug want gisteren was het bijna nacht de gehele dag met een soort moesson achtige regen. Ben toen in mijn kamer gebleven. De elektriciteit viel steeds uit door het harde onweer dus had ik een frontale lamp steeds op mijn hoofd.
Vóór de eindhalte is het vol binnen.
We stappen uit richting een groot veld waar je van alles kan vinden, het terrein is vol water en modder en omdat mijn sandalen oud en versleten zijn, kijk ik extra uit waar ik loop en dus geen foto's gemaakt.
Dan naar de bank om geld pinnen, langs de winkels vind ik, ja, ja, mango's, ananassen en gedroogde abrikozen, dus natuurlijk naar binnen. Daarna een herenwinkel in om wat voor Wilko kopen voor zijn verjaardag, hij wil niets maar hij zal het wel leuk vinden. Ik schrijf niet wat het is want hij plaats deze tekst op de blog ah!ah.
Nog een paar foto's snel hier en dáár en we nemen een taxi terug anders is het wachten tot 16 u voor de bus.
Dat is echt kort geweest.

Doei, Patricia

• 27 Maart 2013 - 11:19

Anita:

Wat leuk om iedere keer je verslagen te lezen.
    En wat een mooie foto's

Jullie kunnen nooit meer wennen als je terug komt

Maar zover is het nog niet
    geniet

dikke kus
    anita bart

• 27 Maart 2013 - 12:02

Paula:

Woh, wat ziet de wereld er daar kleurig uit, Fantastisch. Al die kleurige kleding en stalletjes met groente en fruit. Daar kunnen we in het 'saaie' nederland nog wat van leren. Geniet!!!
    Lieve groet, Paula

• 27 Maart 2013 - 12:25

Miriam:

Moest gisteren toevallig nog aan je denken en... voila daar is weer een update van jullie reisverslag! ;o)
    Mooie foto's heb je weer gemaakt.

Groetjes van Miriam

(Weet niet of ze daar Pasen kennen... maar ik wens je in ieder geval fijne Paasdagen!)

• 27 Maart 2013 - 17:43

Julia Pando:

Dank je wel voor het gezellige berichtje, en met de foto's kunnen wij een goede indruk krijgen van de sfeer, mooie kinderen, apen, bloemen en fruit ...
    Is er bij jullie ook zo'n mooie volle maan te zien?
    Hoe dan ook ... een fijne tijd toegewenst.
    Liefs, Julia. <3

• 28 Maart 2013 - 13:27

Christine:

coucou ....ca vas ma Pat ???on c est loupes de pres au telephone...je m en veux un peu de n etre pas a la maison au moment fatidique.....toujours agreable l inde a ce que je vois ....nous pensons tres fort a toi ...bisous