Huisvesting - Logement - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Patricia & Wilko - WaarBenJij.nu Huisvesting - Logement - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Patricia & Wilko - WaarBenJij.nu

Huisvesting - Logement

Blijf op de hoogte en volg Patricia & Wilko

01 Oktober 2012 | Nepal, Kathmandu

Het heeft een paar dagen geduurd voor we iets van ons konden laten horen. Het hotel heeft wifi maar het internet en elektriciteit zijn niet zo vanzelfsprekend als we in het westen gewend zijn. Maar vanochtend is het dus gelukt het verslagje en de foto's op het vliegveld van Delhi op de blog te plaatsen en meteen daarna viel het internet weer weg.

Afijn, we zijn dus goed aangekomen in Kathmandu en op advies van Wouter zijn we naar het Norbu Sangpo Hotel gegaan. We hebben daar een kamer op de vierde etage aan het eind van de galerij waardoor we rondom ramen hebben en de kamer goed kunnen laten doortochten. Het is hier nog behoorlijk warm op het midden van de dag. Die tijd benutten we op rustig op de kamer te lezen of gewoon bijkomen van de reis.
Gisteren zijn we naar een appartement gaan kijken bij de Monkeytempel, maar we hebben besloten in het hotel te blijven wonen. We konden wel een appartement voor de maand oktober krijgen, maar het enige wat gedurende ons gehele verblijf te huur stond, was erg klein en benauwd. Ook met het oog op het komende bezoek in december is het beter en comfortabeler om in het Norbu Sangpo Hotel te blijven.
De eigenaar blijkt familie van Lama Thuptsul te zijn en vandaag of morgen spreken we de eigenaar over korting op de kamerprijs gezien de duur van ons verblijf.
-------------------------------------------------------------------
Après qq jours, voici de nos nouvelles enfin; car l'internet a souvent des coupures plus ou moins longues. Ce matin ca marchait bien.

Le résumé et photos quand nous attendions à Delhi, vous arrivent aujourd'hui.

Sommes bien arrivés à kathmandu, logeons dans un agréable Hotel Tibétain, dont le cousin de Lama Thupten (sur photo jointes) est le propriétaire. Le prix est résonable et y resteront le temps de notre séjour. Nous avons deux lits et une salle de douche avec wc européen. C'est très propre.
Il y a des restos partout où on peut manger pour 2 ou 3 euros par personnes.
Par contre il fait très chaud encore, le soir cela se rafraîchit et on dort sans couvertures.

Le centre ville est très encombré et devons portés des caches (nez et bouche) afin de ne pas respirer trop de saletées.
Les taxis sont bon marchés 3 heures pour 9 euro et tout ca en marchandant le prix.
Sur ce des bisous à tous, Pat et Wilko

PS Arielle pourrais tu me donner l'adresse e-mail de jean-Francois svp.

• 01 Oktober 2012 - 10:10

Manita:

Het klinkt goed gelijk al een vaste stek ;-)
    Hoop dat Pat wat wijzer is geworden na het gesprek met Lama over haar verblijf in India. Maar eerst hier van genieten samen!! xx Manita

• 01 Oktober 2012 - 11:19

Arielle:

Bonjour,
    c'est formidable de pouvoir rester en contact malgré les milliers de kilomètres qui nous séparent. En plus d'avoir de vos nouvelles, ça nous permet de voyager.Votre hôtel est beau et c'est bien den 'avoir trouvé tout de suite un qui vous convienne. Envoyez nous un peu de chaleur car ici on sent le début de l'automne. Le mail de Jean- François est jfrancois.chatelain@laposte.net.
    J'attends avec impatience les prochaines nouvelles.
    Bises
    Arielle

• 01 Oktober 2012 - 18:19

Patrick Smit:

hey patricia en wilko wat leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie reis.
    ik zal jullie natuurlijk blijven volgen via jullie blog en wens jullie heel veel plezier bij dit avontuur.
    groetjes patrick smit