Amimithaba Monastry - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Patricia & Wilko - WaarBenJij.nu Amimithaba Monastry - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Patricia & Wilko - WaarBenJij.nu

Amimithaba Monastry

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia & Wilko

04 Februari 2013 | Nepal, Kathmandu

Coucou,

Depuis le départ de Wilko, je passe mes journées à étudier au soleil sur la terrasse devant ma chambre.

Hier Meen m'emmena tôt le matin dans un immense monastère au dessus de Kathmandu, Amithaba est son nom. Tout blanc, avec une vue splendide sur la ville, de belles et grandes statues dorées qui dépassent les bâtiments. Bien sur nous faisons des photos,Meen aime bien faire des photos a mon grand désavantage car il me prends tout le temps sans que je le sache, ce qui fait que je n ' aime pas me voir, je préfère les statues ou l 'environnement. Donc je reprends l'appareil et fais des clichés dé lui, seulement il n'ose pas car il y a des jeunes filles et il est timide. J'attends un peu mais comme c'est samedi, le dimanche pour ici, des centaines de gens arrivent visites cet endroit, Donc tous veulent prendre des photos et il faut faire la queue pour poser devant les statues. Meen n'aime pas la foule nous allons a la cafette du monastère tenue par des nonnes. La au moins c'est calme. Puis il passe un coup de fil, car plus bas se trouve un autre monastère en réparation et il peut nous y faire rentrer par le biais d'un piston, comme on dit, car il est ferme au public. En attendant je filme les ruées de gens,voitures,motos qui montent et continuent d'arrivés. Heureusement nous partons, pour visiter celui qui est calme. C'est le pied, pas un chat, le calme complet, on monte, il y a du vent. Nous pouvons entrer dans le temple, effectivement c'est en rénovation, L'endroit est désert, et c'est repartit pour un tour avec les photos, je crois que Meen est comme tous les enfants, il aime appuyer sur les boutons tant et tant que la batterie est vide et enfin l'appareil se referme tout seul. Soulagée, il faudra que je fasse le ménage des photos. Sur le retour nous blessons un petit chien, je sors et l’emmène chez un vétérinaire, heureusement rien de casse a sa patte, une piqûre pour le mal et nous repartons le déposer a l'endroit trouve. J'aurai préféré le garder,il était si mignon dans mes bras, mais il avait sûrement sa maman dans le coin ou nous l'avons trouve, donc retour dans son milieu maternel. En repartant nous nous désinfectons les mains Meen et moi et rentrons à l’hôtel, je décide de me changer et prendre une douche, seulement pas une goutte d'eau, donc je change juste les affaires demain on pourra à nouveau se laver. Ici c'est normal, les coupures d'eau et d'électra.

Le soir je mange chinois et rentre.

---------------------------------------------------------------------------

Hello lieve mensen,


Gisteren gingen ik met Meen waar we met Wilko verleden week zondag gingen toen het dicht was. Dus om 10 uur was hij al beneden. Eenmaal daar, was het rustig, we dragen een badge als bezoeker en beginnen de trappen. Een mooie plek boven de berg met uitzicht op Kathmandu en de vallei. We maken ( Meen maakten) foto's; dat vind hij leuk een schiet steeds achter elkaar foto's van mij, dat vind ik niet prettig, dus neem even weer het apparaat en maak nog wat anders gelukkig. Het klooster is helemaal wit met grote gouden Boeddha beelden. Meen wil al weg want het begin druk te worden en massaal komen de mensen hier lopend, met de motor of auto naar toe als mieren die op suiker afkomen. Nou begreep ik waarom hij vroeg wilde komen. Zaterdag hier is in feit zondag en ze gaan op stap met nette kleding. We gaan wat eten en drinken in het café van het klooster die door nonnen wordt bedient en het is daar rustig. Tijdens het eten belt hij een vriend die ons naar een onbezoekbaar klooster kan binnen laten, dus geen drukte van massa mensen. Eenmaal daar, het is ook prachtig en bijna geen mens te bekennen, de zon en wind maken het aangenaam. Dit klooster word gerenoveerd en Meen was zo blij dat we de enige waren die er in konden, dat hij weer enthousiaste foto's ging schieten maar dit keer ging het toestel dicht omdat het leeg was.
Onderweg terug redden we bijna een puppy plat, gelukkig was het zijn pootje, dus ik pak hem op, en snel naar de dierenarts, alleen een prikje voor de pijn en we brengen hem weer terug op de plaats van delict (het was wel een schatje als een baby in mijn armen en slapen). We ontsmetten onze handen, en eenmaal in het guesthouse, wil ik een douche nemen maar er is geen warm water. Ja hier is het gewoon, dus alleen maar schone kleding dan maar.
's Avonds chinees eten en naar bed

Tot volgende keer Patricia

  • 04 Februari 2013 - 08:49

    Anita:

    Leuk om steeds deze berichten te lezen.
    En..Patricia, je staat mooi op de foto's hoor.
    xx anita

  • 04 Februari 2013 - 11:42

    Hannie:

    Hoi luitjes,

    Ik ben blij dat het zo goed gaat met jullie, en wens je verder nog een inspirerende reis toe, liefs Hannie

  • 05 Februari 2013 - 11:43

    Nynoshca:

    Hi Patrice,

    Ik vind de felle kleuren je heel mooi staan. En met je kort haar zie je eruit alsof je klaar bent om voor een periode een klooster in te gaan.
    Take care en veel liefs,
    Nynoshca.

  • 05 Februari 2013 - 16:52

    Christine:

    bon .pas trop difficifficile sans Wilko???mais non a ce que je lis la .....tu fait plein de chose pour toi et ca occupe l espris.....je vais aller voir tes photos sur face boek......
    gros bisous ma belle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia & Wilko

Onze TAT-relatie (Travelling-Apart-Together)

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 18940

Voorgaande reizen:

28 September 2012 - 16 Augustus 2013

Nepal

30 April 2013 - 23 Mei 2013

Malaysia

23 Februari 2013 - 13 Mei 2013

India

31 Januari 2013 - 30 April 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: